Repàs de Rams (anys 70): Els temps estan canviant

 

EL MEXUAR, marxa mora d’Evaristo Pérez Monllor. Interpretada en les edicions dels concerts de Diumenge de Rams de 1971, 1980, 1982 i 2016. (Audio: ‘Al Azraq’, Estudios Tabalet, 1981)

Anys 60

La Primitiva amb Jaime Lloret al capdavant al IX Concurs provincial de Bandes de Música a Muro (17/09/1978) (Arxiu:CIM Apolo)

Pablo Martínez. “Don Fernando de Mora se nos fue para siempre y con él toda una época y una institución musical genuinamente alcoyana muy difícil de reemplazar”. Si en els anys 50 començàvem el repàs amb unes paraules del mestre Mora dedicades al seu alumne Amando Blanquer, en els anys 70 és aquest segon qui les expressa en record del seu difunt mestre en la necrològica que publica el diari Ciudad en l’edició del 4 de febrer de 1978. El director de la Primitiva, Fernando de Mora Carbonell, mor el 25 de gener d’aquell any als 80 anys d’edat després de 39 anys de servei a la institució musical.

L’escenari social, polític i cultural del país experimenta un canvi radical amb la instauració de la democràcia després de gairebé quaranta anys de dictadura arran de la mort del General Franco el 1975. En aquells temps, la banda també va patir múltiples contratemps per les contínues baixes temporals del director davant la seva avançada edat, en el que és substituït en algun assaig per Copérnico Pérez Romá i per Gregorio Casasempere Juan en diverses ocasions (1), el qual dirigeix puntualment alguns concerts, i a última hora, ha d’assumir el 1974 la direcció de la participació de la banda en el V Concurs Provincial de Bandes de Música que organitza la Diputació d’Alacant, aconseguint un segon premi ‘ex aequo’ juntament amb la Lira de Granja de Rocamora (Alacant). (2)

El periodista Pepe Calabuig entrevista a membres de La Vella amb motiu del certamen de 1974 (Ciudad, 23/02/1974)

En els concerts de ‘exaltació festera’ del primer lustre dels 70, es segueix denunciant en premsa la falta de públic davant els concerts, fins i tot festers, promovent sense èxit una major programació de marxes mores sent aquestes exclusives en la segona part de les edicions de 1971 i 1972, on apareix la primera audició per part de la nostra banda d’El Mexuar d’Evaristo Pérez Monllor, destacant també Ana-Bel del percussionista Enrique Llácer Soler “Regolí” que dirigeix personalment en el concert de 1975. D’altra banda, la marxa cristiana comença a trobar la seva identitat després dels premis que van rebent les primeres obres de José María Valls Satorres Als cristians i Roger de Lauria o de José Pérez Vilaplana com Gentileza 72 i Zoraidimir, fins al punt d’inflexió musical que suposa L’Ambaixador cristià de Rafael Mullor Grau a inicis de la següent dècada que suposa un canvi estilístic que tindrà continuïtat.

Ricardo Dorado Janeiro (A Coruña, -Madrid, 1988)

La bona sintonia i amistat manifesta entre el compositor gallec Ricardo Dorado Janeiro, el director Mora Carbonell i l’arxiver Ernesto Valor Calatayud com demostra la seva ingent correspondència dipositada al CIM Apolo, possibilita l’estrena d’algunes de les seves obres, sent constantment programat, com els pasdobles Filigrana, Ernesva (en homenatge a Ernesto Valor) i Ronda en Castilla en els últims anys com a director de Mora Carbonell, el qual finalitza definitivament la seva titularitat com a director a finals de 1973, sent substituït temporalment per l’esmentat Gregorio Casasempere. El nou director, Jaime Lloret Miralles (Alcoi, 1933-2018) és presentat en societat en el concert de Diumenge de Rams del 7 d’abril de 1974 a una edició especial en què la primera part és dirigida pel nou director, la segona per Gregorio Casasempere Juan en el que apareix en programa el interpretat en el recent certamen d’Alacant i la tercera com a comiat de l’històric director Mora finalitzant amb Tarde de abril. (3)

Jaime Lloret continua una línia programàtica pràcticament similar a la del seu mestre, encara que com a punt diferenciador destacar una major incidència de la música que es compon a les nostres comarques: de Cocentaina, Buscant un bort de Gustavo Pascual i Gentileza 72 de José Pérez Vilaplana, la qual dirigeix el seu autor personalment en l’edició de 1977; de Muro, Mudéjares, de Francisco Esteve Pastor; o de Gaianes, Faixa i Moroto d’Enrique Orts. Les obres clàssiques continuen estant presents amb la selecció de West Side Story de Bernstein que és llargament aplaudida en el concert de 1975 així com l’obertura de Las alegres comadres de Windsor, de Carl Otto Nicolai sent en el seu últim concert de Lloret com a director la darrera obra clàssica en un repertori de Rams, avui impensables en un concert d’aquestes característiques.

Els premis de música festera que organitza l’Associació de Sant Jordi es van interpretant obligatòriament a la part central els quals són objecte d’enregistrament el 23 de gener de 1977 al Cine Colón en un doble disc Música de la Fiesta, constituint aquest juntament amb Ecos de Mariola les dues úniques gravacions de la banda en aquesta dècada i amb Jaime Lloret com a director. Com a dades anecdòtiques, la coincidència del Diumenge de Rams de 1978 en 19 de març condueix fins i tot a un petit homenatge a les Falles valencianes com és la inclusió en programa d’El fallero de José Serrano i L’entrà de la Murta de Salvador Giner. Just en aquesta edició, és homenatjat el tuba Jaime Lloret Galiana (Alcoi, 1910-1998), el recordat ‘Senyo Jaume’, membre també de l’orquestra TBO, que compleix cinquanta anys com a músic i rep un pergamí commemoratiu de mans del president de Apolo Indalecio Carbonell i un llibre de la història de la música com homenatge dels més joves de la banda, llavors la Primitiva Juniors.

Jaime Lloret Galiana homenatjat en Rams de 1978

Fora de l’escenari del Calderón i del Circo, la banda continua la seva relació amb la Filà Abencerrajes que prepara càrrecs per als futurs 1980 i 1981 amb Uzúl el-msélmin plenament consolidada en les Entrades, i conjuntament les ‘xarangues’ La Risueña i Primitiva Juniors acompanyen l’Esquadra especial dels Cruzados en 1979 pel seu any de Capitania (Jorge Verdú Catalá) als sons de Als cristians, de José María Valls Satorres. També la corporació continua present en els actes institucionals de la ciutat com és la col·laboració en la visita de Ses Majestats els Reis d’Espanya Don Juan Carlos i Doña Sofía que vénen a Alcoi el 3 de desembre de 1976 on la banda es troba a les portes del Casal de Sant Jordi juntament amb la Coral Polifònica Alcoiana per interpretar L’Entrà dels Moros i l’Himne de Festes; participa conjuntament amb la mateixa coral enregistrant l’Himne La Moral del Alcoyano, obra del mateix Lloret i Miguel Peidro Gomar estrenat al Camp del Collao el diumenge 25 de març de 1979 amb motiu de les Noces d’Or del club esportiu; d’altra banda, a l’octubre de l’any anterior s’inaugura tot un seguit d’actes festers, religiosos i culturals per celebrar el VII Centenari del Patronatge de Sant Jordi on La Primitiva realitza una sèrie de concerts entre els quals destaca el celebrat per les tres bandes alcoianes en el Poliesportiu Municipal un 22 de novembre de 1975 (dos dies després de la mort del dictador) on conjuntament interpreten Andante y Polonesa de Juan Cantó sota la direcció d’Amando Blanquer Ponsoda. Durant 1976 continuen els aniversaris, sent aquest el mateix any en què Apolo celebra el centenari de la seva fundació amb un concert extraodinari l’1 de febrer al Circo amb obres de Ravel, Sibelius i Beethoven.

Julio Laporta Doménech (Alcoi, 1899-1979)

Jaime Lloret Miralles finalitza com a director en 1978 al.legant motius laborals, sent substituït per Gregorio Casasempere Gisbert que realitza el seu concert de presentació el 28 de gener de 1979 (4). Abans de finalitzar el repàs d’aquesta dècada no hem de deixar de recordar a Julio Laporta Doménech, fill de Julio Laporta Hellín, que mor en 1979 (5), el qual va haver de marxar a Portugal per imperatius també laborals on no va trencar mai el contacte amb Alcoi i La Primitiva, de la qual va ser director el 1934. Algunes obres seves interpretades en Rams: els pasdobles d’aire evocador Allá lluny (estrenada en Rams de 1953) i Volver a España (Rams, 1954); Cuan l’aurora anunsia el dia (sic) (Rams 1952 i 1988) i la marxa cristiana Any 1276 (Rams 1967).

***

(1) Veure ressenya Visto, oído y leído por ahí (Ciudad, 27/11/1973)

(2) Celebrat al Teatre Principal d’Alacant el 24 de febrer, el primer premi l’aconsegueix la Unión Musical de Muro, sent l’obra obligada Suite alicantina, de Ricardo Dorado Janeiro (Veure crònica en Ciudad 26/02/1974)

(3) Mora Carbonell rep un fort homenatge en un concert especial celebrat al Teatro Circo el 17 de novembre de 1974. https://cimapolo.wordpress.com/2014/11/09/dossier-homenaje-a-fernando-de-mora-carbonell-ii-un-home-un-clarinet-una-batuta/

(4) Fill de Gregorio Casasempere Juan, és el més jove membre d’una il·lustre família de músics alcoians, que comença sent director de La Vella als 20 anys d’edat.

(5) Ernesto Valor li dedica una necrològica amb dades biogràfiques en el Larghetto afectuoso a Julio Laporta (Ciudad, 3/11/1979)

******Continuarà en setembre******

APÈNDIXS: PLANTILLA DE LA BANDA A L’ANY 1976 (Llista confeccionada per Rafael Serra a data del 16 d’abril de 1976 en que s’incorpora Francisco José García Pons com a clarinet en la Glòria d’aquell any)

La Primitiva estrena nou instrumental en juny de 1973 (Foto: Carlos Coloma)

Flautí: Miguel Peidro Gomar. Flauta 1ª: Juan Camilleri Cambra. Flauta 2ª: Enrique Abad Baldó. Oboè 1º: Copérnico Pérez Romá. Oboè 2º i Corno Anglès: Ernesto Díez Vidal. Requint: Juan Rubio Gil.  Requint 2º: Jaime Gil Gironés. Clarinets principals: Roberto Ortiz Barrachina i Santiago Gil Mora. Clarinets 1º: José Colomer Perpetua, Rafael Serra Carbonell, Miguel Gisbert Moltó, Eduardo Terol Nadal i Federico Silvestre Cortés. Clarinets 2º: José Antonio Monllor Alántara i Juan Carlos Pastor Gironés. Clarinets 3º: Rubén Aparici Pastor, José Miguel Bou Pastor i Francisco José García Pons. Clarinet baix: Eugenio Tormos Domínguez. Saxo Alt 1º: Francisco Giménez Sisternes. Saxo alt 2º: Eugenio Domínguez Mora. Saxo tenor 1º: Antulio Climent Aracil. Saxo tenor 2º: Antonio Pozo González. Saxo Baríton: Ángel García Pérez. Fagot: Emilio Llácer Silvestre. Fliscorn 1º: Jaime Navarro Sielva. Fliscorns 2º: Moisés Aparici Pastor i Francisco Lorente Villena. Trompetes 1: José Climent Aracil i Armando Climent Pascual. Trompetes 2º: Antonio Méndez Hierro i Manuel Verdú Colomina. Trompa 1ª: Ernesto Valor Calatayud. Trombons 1º: José Andrés Santonja i Gilberto Colomina Pascual. Trombó 2º: Rafael Serra Moncho. Trombó 3º: Antonio Millán Parra. Bombardí 1º: Juan José Jordá Micó. Tuba 1º en Do: Francisco Carchano Moltó. Tuba 1ª en Sib: Jaime Lloret Galiana. Tuba 2ª en Do: Vicente Ivorra Ortolà. Contrabaix:  Armando Reig Pérez. Caixa: Juan Seguí Seguí. Caixes-Redoblant: Juan Pérez Cerdà i Rafael Cano Cantó. Bombo: Gilberto Albero Segura. Plats: Enrique Lloréns Cabrera i Ervigio Pascual Alberola. Timbals: José Pastor Camarasa.

PROGRAMES DELS CONCERTS DE 1970-1979

1970, 22 de març, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. ALCOY (pasdoble, Alfredo Alberola) // LA TORRE DEL ORO (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) **1ª vegada ** // FILIGRANA (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) **1ª vegada ** // AROMES ALCOIANS (pasdoble, José Gómez Villa) **1ª vegada ** // ABD-EL-AZIS (marxa mora, Camilo Pérez Laporta).

II. TAYOLL (marxa cristiana, Francisco Grau Vegara) **Primer Premi del VI Festival de Música Festera 1969** **1ª vegada ** // ZORAIDAMIR (marxa cristiana, José Pérez Vilaplana) **Segon Premi del VI Festival de Música Festera 1969** **1ª vegada ** // GERENCIA (pasdoble, Alfredo Alberola) // EL ABANICO (pasdoble, Alfredo Javaloyes) // ALELUYA (marxa cristiana, Amando Blanquer Ponsoda).

III. CHE (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // ALMA ANDALUZA (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // SEÑORÍO ESPAÑOL (pasdoble, José Alfosea Pastor) **Primer Premi 1951** // EL ARTÍSTICO (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) //  NOSTALGIA MORA (marxa mora, Gonzalo Blanes Colomer) **Primer Premi 1950**.

1971, 4 d’abril, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. FET A POSTA (pasdoble, Miguel Picó Biosca) **Primer Premi del VII Festival de Música Festera 1970** **1ª vegada ** // BENEXAR (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // CHORDIET (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) // ERNESVA (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) **1ª vegada ** // REMIGIET (pasdoble, Julio Laporta Hellín).

II. EL MEXUAR (marxa oriental, Evaristo Pérez Monllor) **1ª vegada** // ABENCERRAJES Y ZEGRÍES (marxa mora, Gonzalo Blanes) //  LA CASBHA (marxa mora, Rafael Casasempere Juan) **Primer Premi 1949** // ANY D’ALFERES (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda).

III. ELS ACACAUATS (pasdoble, José Pareja Casanova) // PEPITO GISBERT (pasdoble, José Insa Martínez) **Segon Premi del VII Festival de Música Festera 1970** **1ª vegada ** // SANTANDER (pasdoble, Ernesto Rosillo) // ECOS LEVANTINOS (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) **1ª vegada ** // JUSTICIA (pasdoble, José Alfosea Pastor).

1972, 26 de març, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. MIGUEL GISBERT (pasdoble, A. Fernanvert) // DAUDER (pasdoble, Santiago Lope) // ROTER (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // VILLENA (pasdoble sobre motius llevantins, Pascual Maqruina) // PUENTEAREAS (pasdoble, Reveriano Soutullo).

II. BON CAPITÀ ROC MONLLOR BORONAT (marxa àrab, José María Ferrero) **Primer Premi del VIII Festival de Música Festera 1971** **1ª vegada ** // EL MORO DEL CINC (marxa mora, Rafael Giner Estruch) // GENNA AL ARIFF (marxa àrab d’Evaristo Pérez Monllor) // TARDE DE ABRIL (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda).

III. LA GIRALDA (pasdoble, Eduardo López Juarranz) // RONDA EN CASTILLA (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) **1ª vegada ** // JACOB (marxa, Victor Turine) // LAS PROVINCIAS (pasdoble, Vicente y Arturo Terol) **1ª vegada**.

1973, 15 d’abril, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. SIGFRIDO (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // ANTONIO PÉREZ FRANCÉS (pasdoble, Enrique Torró Insa) **1ª vegada** // DANIEL JUAN (pasdoble, José María Ferrero) **1ª vegada** // EL REI CAPITÀ (pasdoble, Julio Laporta Hellín) // EL KÁBILA (marxa mora, José María Ferrero) **Primer Premi del III Festival de Música Festera 1965** .

II. GENTILEZA 72 (marxa cristiana, José Pérez Vilaplana) **Primer Premi del IX Festival de Música Festera 1972** **1ª vegada** // FIESTA EN LA ALDEA (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) **1ª vegada ** // EL ZINGARO (pasdoble, Thomas Pher) //  SUSPIROS DEL SERPIS (pasdoble, José Carbonell García) **Premi Ajuntament 1954** // A LA MECA (marxa mora, Gonzalo Blanes Colomer).

III. PÉREZ BARCELÓ (pasdoble, Bernabé Sanchis) **1ª vegada** // EL PETIT ADOLFÍN BERNABEU (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) // A ORILLAS DEL LAGO SERPIS (pasdoble, Enrique Orts Pastor) // SACUL (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // UZUL EL-MSÉLMIN (L’ENTRÀ DELS MOROS) (marxa mora, Camilo Pérez Monllor).

1974, 7 d’abril, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell (Es presenta Jaime Lloret Miralles com a nou director de La Primitiva)

I. LOS ALAZANES (pasdoble, Sebastián Rubio) **1ª vegada** //  PEÑA FONTILLES (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) // MONÓVAR (pasdoble, Miguel Villar) ** 1ª vegada ** // REMIGIET (pasdoble, Julio Laporta Hellín) // NOSTALGIA MORA (marxa mora, Gonzalo Blanes Colomer) **Primer Premi 1950**. (Director: Jaime Lloret Miralles)

II. SUITE ALICANTINA (Ricardo Dorado Janeiro) // LAS GOLONDRINAS (pantomima, José María Usandizaga) **Obres obligades i de lliure elecció del V Concurs Provincial de Bandes de Música, convocat per la Diputació en febrer de 1974 , tenint la banda un Segon Premi ‘ex-aequo’ amb la banda de Granja de Rocamora** LA CASBHA (marxa mora, Rafael Casasempere Juan) **Primer Premi 1949** (Director: Gregorio Casasempere Juan)

III. LA PLANA DE MURO (pasdoble, Francisco Esteve Pastor) **Primer Premi del X Festival de Música Festera 1973** **1ª vegada** // EL K’SAR EL YEDID (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) //  EL TURISTA (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // CHAPÍ (pasdoble, Camilo Pérez Laporta) // TARDE DE ABRIL (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda). (Director: Fernando de Mora Carbonell) // HIMNO  DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) con la Coral Polifònica Alcoiana i direcció de Gregorio Casasempere.

1975, 23 de març, Teatro Circo. Director: Jaime Lloret Miralles

I. EL TITO (pasdoble, Sebastián Rubio) **1ª vegada** // PETREL (pasdoble, Miguel Villar) // EL DESITJAT (pasdoble, Edelmiro Bernabeu) // EL MOTETE (pasdoble, José Serrano) //  EL KÁBILA (marxa mora, José María Ferrero) **Primer Premi del III Festival de Música Festera 1965**.

II. MUSICAL APOLO (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) **Premi Ajuntament 1952** // MARIA JOSÉ PAYÁ, DE OLTRA (pasdoble, Jesús Muñoz) **1ª vegada ** // WEST SIDE STORY (selecció, Leonard Bernstein) **1ª vegada** .

III. ANA BEL (marxa mora, Enrique Llácer, Regolí) **Primer Premi del XI Festival de Música Festera 1974** **1ª vegada** // TRISTEZAS Y ALEGRÍAS (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // SUSPIROS DEL SERPIS (pasdoble, José Carbonell García) // AGÜERO (pasdoble, José Franco Rivate) // HIMNO  DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés).

1976, 11 d’abril, Teatro Circo. Director: Jaime Lloret Miralles

I. SANT JORDIET 1952 (pasdoble, Alfredo Alberola) // ANSELMO ARACIL (pasdoble, José Espí Ulrich) // MAHOMET (pasdoble, Juan Cantó Francés) // EL TRANSVAAL (pasdoble-boer, Camilo Pérez Laporta) // A LA MECA (marxa mora, Gonzalo Blanes Colomer).

II. ELS ACACAUATS (pasdoble, José Pareja Casanova) // ALMA ANDALUZA (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // EL NOTICIERO REGIONAL (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // DÍA 22 D’ABRIL (pasdoble, Julio Laporta Doménech) // LA CASBHA (marxa mora, Rafael Casasempere Juan) **Primer Premi 1949** .

III. ALS CRISTIANS (marxa cristiana, José María Valls Satorres) **Primer Premi del XII Festival de Música Festera 1975** **1ª vegada** // CHORDIET (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) // AÑORANZAS (pasdoble, Copérnico Pérez Romá) // SALMO (marxa cristiana, Amando Blanquer Ponsoda) // UN MOBLE MÉS (pasdoble, Julio Laporta Hellín).

1977, 3 d’abril, Teatre Calderón. Director: Jaime Lloret Miralles

I. CARMEN SERRAIMA (pasdoble, Juan Villa) // PRIMAVERA (pasdoble, Antonio Gisbert Espí) **Primer premi del I Festival de Música Festera** // RODELLA I CAPITÀ (marxa cristiana, Juan Manuel Molina) ** // EVOCACIÓN (pasdoble, Emilio Cebrián Ruíz) // BUSCANT UN BORT (marxa mora, Gustavo Pascual Falcó).

II. L’ENTRÀ DELS CRISTIANS (marxa cristiana, José Gómez Vila) **Primer Premi del III Festival de Música Festera** // VIVA EL RUMBO (pasdoble, Cleto Zavala) // LA PLANA DE MURO (pasdoble, Francisco Esteve Pastor) **Primer Premi del X Festival de Música Festera 1973** // EL NOSTRE (pasdoble, José María Ferrero) // ANY D’ALFERES (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda).

III. ATENEO MUSICAL (pasdoble, Mariano Puig Yagüe) // GENTILEZA 72 (marxa cristiana, José Pérez Vilaplana) **Primer Premi del IX Festival de Música Festera 1972** // LUCHANDO (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // UN MOBLE MÉS (pasdoble, Julio Laporta Hellín) // HIMNO  DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés).

1978, 19 de març, Teatro Circo. Director: Jaime Lloret Miralles

I. ROTER (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // LA FESTA DEL POBLE (pasdoble morisc, Francisco Alonso) // OH, ARTISTA (pasdoble, Domingos Antonio Caldeira) // FAIXA I MOROTO (pasdoble, Enrique Orts Pastor) //  MUDÉJARES (marxa mora, Francisco Esteve Pastor).

II. MIS AMORES (pasdoble, José Alfosea Pastor) // EL FALLERO (pasdoble, José Serrano) // L’ENTRÀ DE LA MURTA (pasdoble, Salvador Giner) // LAS ALEGRES COMADRES DE WINDSOR (overtura, Otto Nicolai).

III. CORTEGE DE PUPIDON (marxa, Francis Popy) // GERONA (pasdoble, Santiago Lope) // DE ROMANXE A FRANQUEIRA (pasdoble, Rogelio Groba) ** 1ª vegada ** // L’AMBAIXADOR (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda) **Premi Ajuntament 1959** .

1979, 8 d’abril, Teatro Circo. Director: Gregorio Casasempere Gisbert

I. ANSELMO ARACIL (pasdoble, José Espí Ulrich) // AZARACH (pasdoble, Juan Cantó Francés) // EL NUEVO CASTILLO (pasdoble, José Seva Cabrera) //  MICALET SOU (pasdoble, Camilo Pérez Laporta) // ECOS DE LEVANTE (pasdoble, Gonzalo Barrachina Sellés).

II. CHANO (pasdoble, Julio Laporta Hellín) // AMORES Y AMORÍOS (pasdoble, José Pareja Casanova) // GENNA AL ARIFF (marxa àrab d’Evaristo Pérez Monllor) // ALMA ANDALUZA (pasdoble, Camilo Pérez Monllor).

III. KALEDÓN (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) // ABENCERRAJES Y ZEGRÍES (marxa mora, Gonzalo Blanes) // MAHAYUBA (marxa àrab, Rafael Casasempere Juan) // SUSPIROS DEL SERPIS (pasdoble, José Carbonell García) // ALELUYA (marxa cristiana, Amando Blanquer Ponsoda).

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en contribucions, dossier, general, memòries del segle XX i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Repàs de Rams (anys 70): Els temps estan canviant

  1. Retroenllaç: Repàs de Rams (anys 80): Pensant en alcoià | Corporació Musical Primitiva CIM Apolo / Notícies

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s