Repàs de Rams (anys 50): Els primers compassos d’Amando Blanquer

ABENCERRAJES, TARDE DE ABRIL, marxa mora d’Amando Blanquer Ponsoda. Peça cèlebre i de les més interpretades que apareix en les edicions dels concerts de Diumenge de Rams de 1957, 1958, 1962, 1964, 1972, 1974, 1980, 1982, 1983, 1985, 1987, 1991, 1994, 1995, 1998, 1999, 2003, 2004, 2010 i 2017. (Audio: Ecos del Serpis, 1968)

La Colla d’Amandito: Fco.Blanquer, Amando Blanquer, Juan Seguí, Beto Colomina i José Luis Sanz (Foto cedida per Lety Sanz)

Anys 40

Pablo Martínez. “A Amandito lo he querido y lo quiero mucho”. Amb aquesta contundent afirmació, es constata la relació musical de tint paterno-filial que hi ha entre Fernando de Mora Carbonell i Amando Blanquer Ponsoda (Alcoi, 1935-València, 2005), possiblement el músic alcoià més important del segle XX. Un xiquet introvertit i malaltís entra a la banda per mediació d’un oncle seu, sent un alumne avantatjat composant als seus quinze anys la seva primera obra, el pasdoble El festeret. Puntualment estrenades per La Primitiva i algunes en aquests concerts de ‘repàs de pasdobles’, el segueixen posteriorment altres obres com els pasdobles Miguel Falomir; Rumbo alegre; Escultura, dedicat a l’escultor José Vos, trompeta també de la banda o el poema simfònic Fiesta gitana. El seu primer reconeixement en 1956 li vé amb el premi al millor pasdoble ‘dianer’ del Concurs de Composició de Música Festera convocat per l’Ajuntament d’Alcoi amb Musical Apolo tot i que el jurat (José Salvador Llácer, Rafael Casasempere Juan i Julio Laporta Doménech) no ho té clar: “El Jurado estima la escasa calidad artística de los trabajos presentados, pero no pudiendo declarar desierto el concurso, acuerda por unanimidad conceder el premio al pasodoble que lleva por lema L’arrancà. Abierta la plica correspondiente al citado trabajo, resultó ser autor del mismo, Don Amando Blanquer Ponsoda”. (1)

Anunci del concert de marxes mores (Arxiu: C.M. Primitiva)

A finals d’aquesta dècada el segueixen Tarde de abril o L’Ambaixador i la primera marxa cristiana Aleluya, aquesta última estrenada fora de programa el 20 d’abril de 1958 a un concert, paradoxalment, d’exaltació a la marxa mora. El format de concert dedicat a este gènere fester té continuïtat l’any següent, un 19 de abril de 1959, amb l’estrena al final del mateix de L’Ambaixador i una part central de tall clàssic dedicada a Ruperto Chapí. En els anys següents, aquesta fórmula de programació es paralitza i es desconeix si es pretén pal·liar la falta d’assistència del públic als concerts de les bandes alcoianes amb el reclam de la música festera, fet que s’agreuja en la dècada següent evidenciant-se una realitat palpable que es denunciada insistentment en premsa per músics com Ernesto Valor, Gregorio Casasempere Juan, Enrique Castro o el mateix Blanquer que la defineix de ‘crisi bandística’ (2).

Sobre els nostres concerts, l’epígraf “repaso de pasodobles” va canviant de denominació a mesura que passen els anys. De “concierto dedicado a nuestras fiestas abrileñas” de finals dels 40 es modifica a “concierto dedicado a nuestras fiestas de San Jorge” el 1950, passant al definitiu “concierto de exaltación festera” des de 1954 fins meitats dels seixanta.

Fernando de Mora y Amando Blanquer en 1959 (Foto cedida por Rafael Serra)

La programació continua sent igual: dividida en tres parts amb la primera i última constituïda per música festera igual que la dècada pasada, majoritàriament pasdobles, tot i que comença a interpretar-se algunes marxes mores com l’estrena de Mahayuba el 1953, Uzúl el- msélmin en l’edició de 1955, les marxes mores premiades i l’estrena de Tarde de abril a 1957. La part central es segueix component d’una obra clàssica amb la novetat de l’obligada audició de l’obra premiada en el Concurs de Composició Festera que també s’imposa a la seva interpretació a la Festa del Pasdoble. Es pot veure a l’apèndix següent els seus títols com, entre d’altres, La Casbha, de Rafael Casasempere o Señorío español, de José Alfosea. Sembla ser que l’obra premiada sempre és estrenada per La Primitiva, i sense ànim de pecar de ‘xovinista’ amb motiu de ser la banda “más completa y numerosa” (3), fet que protesta Enrique Castro Gamarra en desitjar que la seva marxa premiada Ibn Jafaixa sigui estrenada per la Societat Nova del Iris, banda que dirigeix ​​en aquests anys. Des d’aquí, es constata també que Suspiros del Serpis de José Carbonell García, l’estrena la mateixa banda una setmana abans que La Primitiva en les edicions festeres de 1955.

José Alfosea Pastor

Juntament amb els autors alcoians clàssics, cal destacar la constant presència en els concerts de la mateixa manera que la dècada anterior de dos compositors: Fernando Tormo Ibáñez (Albaida, 1882-Tavernes de la Valldigna, 1964) i José Alfosea Pastor (Santa Pola, 1891-Alacant, 1964), autors tots dos d’una vasta composició de pasdobles, majoritàriament dignes de les millors peces d’orfebreria, exquisits i puntillistes. Només cal recordar que el primer els definia de “pasdobles filosòfics” per la complexitat de la seva concepció, alguns d’ells estrenats per La Primitiva per l’enorme amistat existent entre ell i el director Mora “mi satisfacción ya desde hace algunos años, es que esa simpática agrupación Banda Primitiva ejecute mis pasodobles por tomarlos con un cariño particular como me han demostrado, dada la amistad que me une con su digno director Fernando de Mora, esto aparte de las buenas amistades que desde antaño tenía con aquellos buenísimos e inolvidables amigos ya fallecidos: Gonzalo Barrachina, Gonzalo Peydro, Paco Pérez (Sou) y otros que sería interminable relatar…” (4).

En aquest contexte, Un moble més continua sent la peça obligada al final de cada concert, tot i que en les Entrades ja comença a ser desbancada per Uzúl el-msélmin. Amb la filà Abencerrajes continua la seva relació social i musical, la qual organitza Alferes i Capità en 1954 i 1955. Al primer, personificat per José Payá Pérez, l’acompanya la banda interpretant la cèlebre marxa mora de Camilo Pérez Monllor en decisió d’última hora, allò que obliga a aconseguir sis ‘dolçaines’ a contrarellotge. Malauradament, la pluja enxampa de ple a filà i banda a l’alçada del carrer del Forn del Vidre el que desllueix totalment la desfilada. “Las xirimitas pintadas de un negro acharolado se tornaron más que blancas” (5).

Miguel Bou Llácer (Alcoi, 1919-1960)

Si acabem de comentar que és inevitable finalitzar el concert amb Un moble més, no podem donar per acabat aquest capítol sense homenatjar el oboista Miguel Bou Llácer, mort prematurament el 1960. Abans de la interpretació de l’Himne de Festes al principi de cada edició, el músic recita un poema de creació pròpia sobre motius musicals i festers. Més tard se sumen a aquesta tradició, que continuaria fins a la dècada dels 70, escriptors locals com José Cuenca Mora, Jordi Valor i Serra, Antonio Revert, Adrián Espí o el mateix Joan Valls. El oboista i rapsoda també és conegut per posar lletra al pasdoble de Gregorio Casasempere Juan, Peña Fontilles (1952) (6). Reproduïm a continuació el seu poema Clamor festivo que recita en l’edició de 1955:

 “Ha de ser el arte siempre / el que aporte con su gama / de polícromos matices, / quien al alma despertara.

Quien reviviese en los sones / de notas y pentagrama, / el latir bello y fecundo / de la Fiesta alcoyana.

La que inspira entre sus hijos / nostálgicas esperanzas / la que siempre es fiel recuerdo / la que es de Alcoy –flor de su alma-.

Y parece que despliegue / con más ímpetu y fragancia / eterna y franca sonrisa / de gratitud vinculada.

A cantarle pues hoy quiere / con tal pasión, con tal ansia / que reviva la emoción / de la fiesta soberana.

De Alcoy, el Alcoy querido / que con su celo ya aguarda / a los Moros y Cristianos / bajo el castillo en la plaza.”

(M. BOU LLÁCER- Alcoy, Abril de 1955)

******Continuarà******

(1) Actes del Concurs de Composició Festera de l’Ajuntament d’Alcoi (Arxiu Municipal d’Alcoi, cedit per Ernest Llorens)

(2) Ciudad, 22/01/1957.

(3) Ciudad, 09/04/1957.

(4) Carta de Fernando Tormo a Ernesto Valor. Valencia, 28/03/57. Correspondència Ernesto Valor, Arxiu CIM Apolo.

(5) VALOR CALATAYUD, Ernesto. Puñetero Abril (Programa Alférez Abencerrajes 1980).

(6) Revista Peña Fontilles (Febrer, 1963). Així mateix agrair a la familia de Miguel Bou la seua col.laboració per a la realització d’aquest article mitjançant l’ajuda de Rafael Serra.

APÈNDIXS: PLANTILLA DE LA BANDA A L’ANY 1959 (Llista confeccionada per Rafael Serra des de la foto oficial en el concert-homenatge per les Noces d’Or com a músic de Fernando de Mora Carbonell)

La Primitiva juntament amb membres de La Primitiva de Llíria al concert-homenatge a Mora de 1959 (Foto cedida per Rafael serra)

Flautí: Miguel Peidro Gomar. Flauta 1ª: Juan Camilleri Cambra. Flautes 2ª: Enrique Abad Baldó i Juan Guarinos Blanes. Oboè 1º: Copérnico Pérez Romá. Oboè 2º: Miguel Bou Llácer. Corno Anglès: Ernesto Díez Vidal. Requint 1º: Juan Rubio Gil.  Requint 2º: Juan Rubio Muñoz. Clarinets principals: Luis Mataix Laporta i Santiago Gil Mora. Clarinets 1º: José Colomer Perpetua, Jaime Lloret Miralles, Rafael Serra Carbonell i Eduardo Terol Nadal. Clarinets 2º: Salvador Barnés Marco i Miguel Gisbert Moltó. Clarinets 3º: Roberto Ortiz Barrachina, Lupecino Peidro Miralles i Julio Gomis Albert. Clarinet baix: Eugenio Tormos Domínguez. Saxo soprà: Vicente Miralles Ferri. Saxos alts 1º: Emilio Llácer Silvestre i Jesús Oriola Soler. Saxo alt 2º: Joaquín Torregrosa Esteve. Saxo tenor 1º: Antulio Climent Aracil. Saxo Baríton: Ángel García Pérez. Saxo baix: Antonio Rodríguez Escribano. Fagot: Juan Satorre Torres. Fliscorn 1º: José Vos Francés. Fliscorns 2º: Francisco Blanquer Ponsoda i Jaime Navarro Sielva. Trompetes 1: José Climent Aracil i Francisco Ripoll González. Trompetes 2º: Pascual Ródenas Gil i José Carrasco Blesa. Trompes 1ª: Armando Reig Pérez i José Creus Coll.  Trompa 2ª: Miguel Ferrándiz Santacreu. Alt Trompa: Ernesto Valor Calatayud. Trombons 1º: Alfredo Richart Martínez i Gilberto Albero Segura. Trombó 2º: Gilberto Colomina Pascual. Trombons 3º: Antonio Ferrer Espí i Eduardo Cantó Jordà. Bombardí 1º: Santiago Cantó Jordà. Bombardí 2º: Antonio Millán Parra. Tuba 1º en Do: Arturo Oviedo Nadal. Tuba 1ª en Sib: Jaime Lloret Galiana. Tuba 2ª en Do: Vicente Ivorra Ortolà i Manuel Granero Giner. Tuba 2ª en Sib: Francisco García Pérez. Contrabaix 1 º: Eduardo Sempere Miralles. Contrabaix 2º: Isidro Carbonell Julià. Caixes: Juan Seguí Seguí, Jesús Nácher Llorens i Enrique Llácer Soler. Redoblant-Lira: José Pastor Camarasa. Bombo: Francisco Laporta Doménech. Plats: Ervigio Pascual Alberola i Enrique Lloréns Cabrera. Timbals: Gregorio Casasempere Juan.

PROGRAMES DELS CONCERTS DE 1950-1959

1950, 2 d’abril, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. MIGUEL GISBERT (pasdoble, A. Fernanvert) // MASANASA (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // LE GROGNARD (marxa, Gabriel Parés) // DOCTOR ORERO (pasdoble, Enrique Orts Pastor).

II. GUILLERMO TELL (simfonia, J. Rossini) // LA CASHBA (marxa mora, Rafael Casasempere Juan) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1949** // RAPSODIA HÚNGARA 2 (Frank Liszt).

III. NO-DO (marxa, Rafael Casasempere Juan) // CANCIONES DEL MONTAÑÉS (marxa, Pedro Sosa) // ROSITA ESCRIG (pasdoble, Enrique Orts Pastor) // DIANA REGIA (pasdoble, José Alfosea Pastor) // WELLINGTON (marxa, Wilhelm Zehle).

1951, 18 de març, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

Portada del primer Blanquer “El festeret” (Arxiu C.M. Primitiva)

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // EL FESTERET (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) // EL CHIQUET (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // AZIB DE MIDAR (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // VIVA EL RUMBO (pasdoble, Cleto Zavala).

II. BOHEMIOS (fantasia, Amadeo Vives) // NOSTALGIA MORA (marxa mora, Gonzalo Blanes Colomer) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1950** // LA GIOCONDA (dança de les hores, Amilchare Ponchielli)

III. UNIÓN MUSICAL BENIATJARENSE (pasdoble, E. Calatayud) // ANEM ANAN, JUDIOS (pasdoble, Gerardo de Castro) // CANTARES LEVANTINOS (pasdoble, José Alfosea Pastor) // LUCHANDO (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez).

1952, 6 d’abril, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // CHE (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // MIGUEL FALOMIR (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) // UNIÓN MUSICAL (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez)

II. CLEOPATRA (overtura de Luigi Mancinelli) // SEÑORÍO ESPAÑOL (pasdoble, José Alfosea Pastor) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1951** // LA TORRE DEL ORO (preludi, Gerónimo Giménez).

III. PEÑA FONTILLES (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) // AGUA, AZUCARILLOS Y AGUARDIENTE (pasdoble, Federico Chueca) // CUAN L’AURORA ANUNSIA EL DIA (pasdoble, Julio Laporta Doménech) // FAIXA Y MOROTO (pasdoble, Enrique Orts Pastor).

1953, 29 de març, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) //ALCOIÀ I FESTER (pasdoble, José Alfosea Pastor) ** 1º vegada** // PILARÍN ROIG (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) ** 1º vegada** // CLÁSICO (pasdoble torero, Evaristo Pérez Monllor) // ZELUÁN (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada**.

II. MAHAYUBA (marxa mora, Rafael Casasempere Juan) ** 1º vegada** // FIESTA GITANA (poema simfònic, Amando Blanquer Ponsoda) // ALJAMA (marxa mora, José Carbonell García) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1952** 1º vegada **

III. LA PRIMERA DE ABONO (pasdoble torero, Camilo Pérez Laporta) // VIVA ESPAÑA (pasdoble, Gonzalo Blanes Colomer) ** 1º vegada ** // ALLÁ LLUN (pasdoble, Julio Laporta Doménech) ** 1º vegada ** // LO RAT PENAT (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // MI BARCELONA (pasdoble, Julio Laporta Hellín).

1954, 11 d’abril, Cinema Goya. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // RUMBO ALEGRE (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) ** 1º vegada ** // EL FAGOT OFICIAL (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) ** 1º vegada** // REMIGIET (pasdoble, Julio Laporta Hellín) // IMPERIO (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada**.

II. CASINO DE ALICANTE (marxa alacantina, Carlos Cosmén) ** 1º vegada** // VOLVER A ESPAÑA (marxa de concert, Juan Laporta Doménech) ** 1º vegada ** // MIS AMORES (pasdoble, José Alfosea Pastor) **Obligada en la Festa del Pasdoble** // TANNHAUSER (ovetura, Richard Wagner) **a petició**

III. EL PETIT ADOLFÍN BERNABEU (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) ** 1º vegada ** // CERTAMEN MUSICAL (pasdoble, Ricardo Dorado Janeiro) // MAHOMET (pasdoble, Juan Cantó Francés) // KROUGER (pasdoble, Camilo Pérez Laporta).

1955, 3 d’abril, Cinema Goya. Director: Fernando de Mora Carbonell

Ver “Ciudad” (1-05-1956)

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // ESCULTURA (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) ** 1º vegada **// SENT CHORDIET 1952 (pasdoble, Alfredo Alberola) ** 1º vegada **// BOLCHEVIQUI (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // SAN JORGE (pasdoble, Julio Laporta Hellín).

II. JULIO PASTOR (pasdoble de concert, Amando Blanquer Ponsoda) ** 1º vegada ** SUSPIROS DEL SERPIS (pasdoble, José Carbonell García) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1954** 1º vegada ** RAPSODIA HÚNGARA 2 (Frank Liszt).

III. ALMA ANDALUZA (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // GENTILEZA (pasdoble, José Alfosea Pastor) ** 1º vegada ** // MI HOMENAJE (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada** // UZUL EL-MSÉLMIN (L’ENTRÀ DELS MOROS) (marxa mora, Camilo Pérez Monllor).

1956, 25 de març, Teatro Circo. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // ROTER (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada** // GAMBES Y AIGUA (pasdoble, Gregorio Casasempere Juan) ** 1º vegada** // ALEGRE Y DECIDIDO (pasdoble, Alfredo Alberola Sempere) ** 1º vegada** // REMIGIET (pasdoble, Julio Laporta Hellín).

II. LLANERO Y PRESIDENT (marxa mora, José Albero Francés) ** 1º vegada** // EL TAMBOR DE GRANADEROS (preludi, Ruperto Chapí) // EL CRISTO DE LA VEGA (fantasia, Ricardo Villa) // AL-AZRAQ (marxa mora, Rafael Casasempere Juan) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1955** 1º vegada **.

III. TURISTA (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // RADIO ALCOY EN 1955 (pasdoble, José Carbonell García) // EL PETIT ADOLFÍN BERNABEU (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) // ESTIVAL (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada**.

1957, 14 d’abril, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // PITILLEANDO (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada** // VAN DESFILANDO (pasdoble, José Alfosea Pastor) ** 1º vegada** // EL CORTIJO DE PEPE LUIS (pasdoble, Vicente Aura Catalá) ** 1º vegada** // SEÑORIAL (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada**

II. MUSICAL APOLO (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Primer Premi 1956**  // CAPRICHO ITALIANO (poema simfònic, Tchaikovsky) ** a petició** // TARDE DE ABRIL (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda) ** 1º vegada**.

III. EL DESGAVELLAT (kake-paso, Julio Laporta Hellín) // BOCAS DE LA ISLA (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // TRISTEZAS Y ALEGRÍAS (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // EL CAPITÁN (pasdoble, Camilo Pérez Laporta).

1958, 30 de març, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // BENEXAR (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada** // EL GORILA (pasdoble, Alfredo Alberola Sempere)  // MAJAS Y CHISPEROS (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // ¡VALCÁRCEL! ¡VIVA ALACANT! (pasdoble, José Alfosea Pastor) ** 1º vegada** // SACUL (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) ** 1º vegada**.

II. MOLINA Y SU BAÑERES (pasdoble, Miguel Esparza) ** 1º vegada** // 24 DE SEPTIEMBRE DE 1810 (pasdoble, Camilo Pérez Monllor) // SARDANA DE LA COSTA BRAVA (Temps IV de las estampas Mediterráneas, Leopoldo Magenti) // TARDE DE ABRIL (marxa mora, Amando Blanquer Ponsoda) ** a petició**.

III. VALENCIA-ALCOY (pasdoble, Julio Laporta Hellín) // ROSA MARÍA (pasdoble, Amando Blanquer Ponsoda) ** 1º vegada** // MICALET SOU (pasdoble, Camilo Pérez Laporta) // EL NUEVO CASTILLO (pasdoble, José Seva Cabrera).

1959, 22 de març, Teatre Calderón. Director: Fernando de Mora Carbonell

I. HIMNO DE FIESTAS (Gonzalo Barrachina Sellés) // LOS LANCEROS INGLESES (marxa pasdoble, John Philip Sousa) // PENSAMIENTO FUGAZ (pasdoble, Alfredo Alberola Sempere)  // PILAR (pasdoble, Fernando Tormo Ibáñez) // SANTANDER (pasdoble, Ernesto Rosillo).

II. RECUERDO AFECTUOSO (pasdoble, José Alfosea Pastor) ** 1º vegada** // BRISAS DEL ALBERRI (pasdoble, Enrique Castro Gamarra) **Obligada en la Festa del Pasdoble. Premi Ajuntament 1958** // LA TORRE DEL ORO (preludi simfònic, Gerónimo Giménez) // ALELUYA (marxa cristiana, Amando Blanquer Ponsoda).

III. CHAMPAGNE (pasdoble, Evaristo Pérez Monllor) // MEDITERRÁNEO (pasdoble, José María Moreno Mateo) // PARE I FILL (pasdoble, Camilo Pérez Laporta i Camilo Pérez Monllor) // CHANO (pasdoble, Julio Laporta Hellín).

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en dossier, general, memòries del segle XX, va passar... i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Repàs de Rams (anys 50): Els primers compassos d’Amando Blanquer

  1. Pedro Juan Parra Verdú ha dit:

    Enhorabona Pablo, es felicite. Has escrit un gran article. Tots els components de la Primitiva haurien de llegir-lo. Cal que coneguen la seua història. Jo em sent molt orgullòs de la meua banda i de tindre vos com amics. Una forta abraçada.

  2. Retroenllaç: Repàs de Rams (anys 60): Petorrera de timbals | Corporació Musical Primitiva CIM Apolo / Notícies

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s