Tres joves solistes per a Santa Cecília

La Primitiva els acompanya en el Concert de Santa Cecília amb obres de Von Weber i Schwarz

Dos dels solistes del concert: Isaac Sanoguera i Andrea Blasco (Foto: P. Martínez)

PMB. La Corporació Musical Primitiva amb direcció d’Àngel Lluís Ferrando torna a donar una bona ocasió als joves alumnes que acaben de finalitzar els seus estudis de Grau Mitjà al Conservatori Municipal Juan Cantó d’Alcoi organitzant un concert per al seu lluïment i així el públic poder gaudir dels coneixements adquirits en els seus anys d’estudis.
En aquesta ocasió són Andrea Blasco Jordá, Luís Balaguer Senabre i Isaac Sanoguera Miralles. Els dos primers, clarinetistes, han estat alumnes d’Eduard Terol i Botella amb el qual han preparat les dues obres de Carl Maria Von Weber que seran interpretades en el concert. Andrea serà la solista del primer moviment del Concert per a clarinet nº 1  amb arranjaments de Jesús Silvestre, i Luís del Concertino per a clarinet, op. 26 del mateix autor amb arranjaments de Charles L’Homme. D’altra banda, Isaac interpreta al saxo Saxpack, d’Otto M. Schwarz, alumne de sa mare Georgina Miralles.

NOTES AL PROGRAMA

Carl Maria Von Weber (Eutin, 1786-Londres, 1826)

Especialment reconegut com el fundador de l’òpera romàntica, el també virtuós del piano Carl Maria von Weber compta així mateix amb una important obra instrumental en què, més enllà dels seus dos Concerts per a piano, sobresurt un grup especial d’obres escrites per a instruments de vent, específicament per a fagot, trompa, i clarinet. Gran part d’aquesta particular devoció la va dedicar a aquest últim instrument, el clarinet, escrivint per a ell un Concertino, un Quintet, un Duo concertant (clarinet i piano) i dos Concerts al lapse de cinc anys, de 1811 a 1815, època en la qual l’autor gaudia de la segona meitat dels seus vint. D’aquest grup de composicions, tres van ser escrites en un sol any.
En 1810, fidel al seu esperit viatger, va estar per diverses ciutats alemanyes fins a arribar a Munich en 1811. Allà, a la cort de Maximiliano I, rei de Baviera, va fer amistat amb el clarinetista de l’orquestra, Joseph Baermann, per a qui va compondre en un no res el Concertino ja assenyalat. Baermann va quedar encantat, igual que el rei Maximiliano, un dèspota il·lustrat amant de la música i les arts (aliat de Napoleó) que no va dubtar a treure-li partit a tan eficaç i vertiginós compositor. De manera que quan Weber es va acomiadar de Maximiliano aquella profitosa tard, carregava sobre les seves espatlles el saludable compromís de compondre per Baermann, per encàrrec del rei, no un, sinó dos concerts per a clarinet.
Entre abril i maig de 1811 l’autor va compondre els dos concerts al mateix temps i, segons explica la llegenda, el primer moviment del que seria catalogat com a nº 1 va ser escrit i orquestrat en un sol dia. Com és de suposar, ambdues obres estan dedicades a Baermann.
El Concert No 1, assenyalat en el catàleg del compositor com J 114, va ser estrenat el 13 de juny de 1811 a Munic, amb Baermann com a solista. Maximiliano, a qui suposem present, hi haurà somrigut satisfet. Per altra banda, el Concertino va ser escrit per al clarinetista Heinrich Bärmann uns mesos abans, on tan sols va tardar tres dies entre el 29 de març i el 3 d’abril. Bärmann va aprendre el treball durant els propers tres dies i l’estrena d’aquest encàrrec, pel qual el rei Maximilano I de Baviera va comprar 50 entrades, va tindre lloc a la tarda del 5 d’abril. www.labellezadeescuchar.blogspot.com

Otto Schwarz (Neunkirche, Austria, 1967)

Després de Millenium i Bonaparte, La Primitiva torna a interpretar Otto Schwarz, en aquesta ocasió Saxpack, obra encarregada per al Centenari de la Música Policial de Viena (Orquestra de la Policia de Viena). Un dels saxofonistes més prolífics d’Àustria, Gert Kolaja, és membre d’aquesta orquestra professional. Un dels objectius d’Otto M. Schwarz en les composicions de la banda de concerts és desenvolupar i ampliar el gènere. És per això que Saxpack presenta una “escena del crim” de llarga durada, amb persecucions d’alta velocitat i viure a Viena a la nit. L’obra es compon d’un estil molt modern, que inclou moltes tècniques contemporànies de saxofon. A més de canviar de saxo alto a soprano, la peça ofereix una àmplia oportunitat per improvisar. Aquesta és definitivament una peça que els saxofonistes, la banda i els oients volen gaudir. http://www.ottomschwarz.com

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en concerts, fotonoticia, general, premsa i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s