“Huellas y Memorias” arriba a Alcoi

Aquest nou CD de música del segle XIX per a clarinet i banda amb la col.laboració de La Primitiva es presenta el 4 de juny a la sala Àgora

Ferrando i Llopis a la roda de premsa sobre el CD (Foto: Aramultimedia)

PMB. El dilluns 4 de juny a les 20 h., la Sala Àgora acull la presentació del CD editat per Bassus Ediciones Huellas y memorias. L’acte compta amb l’assistència del regidor de Cultura i Festes, Raül Llopis; el mestre clarinetista, Pedro Rubio Olivares i el nostre director, Àngel Lluís Ferrando. A aquest CD hi col.laboren la Corporació Musical Primitiva, la Societat Musical La Pau de Beneixama (ambdues dirigides en l’enregistrament per Àngel Lluís Ferrando) i la Banda de la Asociación de Amigos de la Música de Yecla, sota la batuta de Ángel Hernández Azorín.

Les dues obres que apareixen interpretades per la Primitiva són Capricho para clarinete, d’Enrique Calvist i Fantasía para clarinete, de Camilo Pérez Laporta, que van ser enregistrades per Audioart en la jornada del 15 de noviembre de 2014 amb l’assesoria musical de Julio Fresneda. En acabar l’acte de presentació, hi ha CD’s a la venda per 10 € per a tot aquell interessat.

L’editorial musical Bassus Ediciones va traure a la llum CD Huellas y memorias com a resultat en les tasques d’investigació de recuperació del patrimoni musical per a clarinet i banda del segle XIX efectuades pel mestre clarinetista Pedro Antonio Rubio Olivares.

LES OBRES DE LA PRIMITIVA AL CD HUELLAS Y MEMORIAS

Àngel Lluís Ferrando. Enrique Calvist y Serrano (1851-1897) va estar un magnífic solista de clarinet, un notable professor, un excel·lent director i un compositor amb ofici. Totes aquestes vessants de la seua personalitat les va poder dur a terme a Madrid gràcies a la seua vinculació amb les grans bandes militars com ara la d’Alabarderos i la d’Ingenieros. Va estar director de les dues agrupacions, entre d’altres, solista en la majoria dels cicles musicals de la capital i un docent el qual, en moltes ocasions, elaborava ell mateix les composicions que es feien servir per a les proves a les bandes de prestigi. Potser aquest és el cas de Capricho para clarinete (ca. 1890) que presenta la tradicional estructura en dues seccions, amb una introducció lenta i la tradicional polaca de concert, tan estimada pel públic dels salons madrilenys de finals del XIX.

La figura i l’obra de Camilo Pérez Laporta són ben conegudes de tots, encara que la Fantasía para clarinete (1899) és una de les seues obres menys conegudes i difoses. Destinada segurament al seu fill Evaristo –d’un any abans són els estudis que signa Camilo “El Roig” per al seu fill clarinetista–, es tracta d’una obra composta en San Fernando que presenta la mateixa estructura que l’anterior: una introducció i un tempo di polaca. Sens dubte, es tracta d’una forma musical potenciada per la gran acceptació i demanda d’aquest tipus de composicions en els cercles burgesos de la societat del moment.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en arxiu, fotonoticia, general, premsa i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s