“Com a casa”: Nou concert de La Primitiva en Nadal

La Primitiva acomiada el 2015 amb un concert de joves solistes destacant l’estrena d’una obra de Jordi Monllor i un homenatge a Amando Blanquer

Com a casaPMB. La Sala Àgora acull un nou concert de La Primitiva el diumenge 27 de desembre a les 12h. Com a casa dirigit per Àngel Lluís Ferrando, el qual com a protagonistes a joves solistes de la banda, així com l’estrena d’una obra de Jordi Monllor, compositor i clarinetista de la banda, junt a un petit homenatge a Amando Blanquer en el desè aniversari de la seva mort, que va començar el seu camí a la nostra banda. És per aquest motiu pel qual, pel protagonisme de gent de la “casa”, titulem l’últim concert de l’any Com a casa.

Mauro y Ferrán Fernández, Lara Sanoguera y Gabriel Micó

Mauro i Ferrán Fernández, Lara Sanoguera i Gabriel Micó, quartet de clarinets per a “Andante i Scherzino” de Jordi Monllor (Foto. Arxiu)

En el programa, brilla amb llum pròpia l’estrena absoluta de l’obra Andante i Scherzino per a quartet de clarinets i banda de Jordi Monllor, el qual,  amb els seus estudis de composició finalitzats, ha fet expressament per aquest concert. La banda, fidel a la seua dinàmica d’ interpretar obres per a solistes que acaben de concloure els seus estudis de Grau Professional, ofereixen l’oportunitat en aquesta ocasió a Lara Sanoguera Miralles, Mauro Fernández Aliaga, Ferrán Fernández Aliaga i Gabriel Micó Vicens. Segons comenta l’autor, l’obra posseeix dos temes que passen de la banda als solistes en totes les veus i en algunes tonalitats amb dues parts clarament diferenciades, la part lenta -Andante- i la més ràpida -Scherzino-.

Fran Blasco, solista per a Demersseman

Fran Blasco, solista per a Demersseman

Fran Blasco Jordà, saxofonista, és l’altre solista del concert amb la Fantaisie sur un thème original per a saxo alt de Jules Demersseman (Hondschoote, 1833-París, 1866). Aquesta obra, originalment per a saxo i piano, data de 1860 i va ser encarregada per Adolphe Sax per a ser interpretada en les proves d’accés del Conservatori Superior de París, ja que el saxofó era un instrument nou i no disposava d’obres originals.

Finalitzant l’any en què s’ha complert el desè aniversari de la mort d’Amando Blanquer, la Primitiva li rendeix tribut amb dues de les seves obres. Amb la seva marxa Les noces de llibertat s’inicia el concert. Amb data de 1990, és tracta d’una obra feta per al  simbòlic casament entre l’Estàtua de Colón de Barcelona i l’Estàtua de la Llibertat de Nova York i que, per problemes de finançament no va poder estrenar-hi la Primitiva de Llíria a la ciutat americana.

Un joveníssim i irreconeixible Amando Blanquer

Un joveníssim i irreconeixible Amando Blanquer

La segona obra, Iridiscencias Sinfónicas  ja ens la comenta Valls Satorres en el quart capítol de Una dècada sense Blanquer. L’obra va ser composta entre setembre i desembre de 1985 per encàrrec de la Generalitat Valenciana per a celebrar el Primer Centenari del Certamen Internacional de Bandes Ciutat de València”, dividida en tres moviments: Hoqueto, Intermedio i Ricercar. El títol al·ludeix al fenomen de la iridescència, que és el canvi de color que experimenten certes superfícies segons l’angle des del qual s’albira o la refracció de la llum solar a través de les gotes d’aigua o bambolles de sabó. Aquest efecte, aplicat a la música, porta Blanquer a crear una de les seves obres més independents i inclassificables.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en concerts, general, premsa i etiquetada amb , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s